Kolesarske poti na območju Slovenj Gradca

Krožna tura

• 18 marec 2019
  • Število ogledov: 2468

Tura se začne v Slovenj Gradcu in se po 25 prevoženih kilometrih zaključili na izhodišču. Pot je razgibana, atraktivna in primerna za vse vrste kolesarjev.

Start je v Slovenj Gradcu v smeri  proti Podgorju,  peljemo se po kolesarski stezi vse do konca kjer se priklucimo na glavno cesto - Po 30m  zavijemo levo na kolovoz skozi hmeljski nasad do Dobravske vasi, kjer se priklucimo na asfalt in nadaljujemo pot naravnost do cerkve Sv. Urha - V krožnem križišču zavijemo desno do gostilne Rogina - Zavijemo levo in nadaljujemo pot po cesti do Šmiklavza in gostilne Bučinek - Peljemo čez most in zavijemo levo -  Sledimo glavni cesti vse do mostu, kjer zavijemo levo v klanec - Peljemo se skozi gozd do glavne ceste - Prečkamo glavno cesto in most čez reko Mislinja in zavijemo levo po makadamski cesti, kjer se nadaljuje po kolovozni poti - Pri stanovanjskih hišah zavijemo na levo v gozd in sledimo makadamski cesti do asfalta, kjer zavijemo levo čez most -  Po 50 metrih zavijemo na makadamsko cesto in sledimo čez polja vse do asfalta - Nadaljujemo naravnost do Turiške vasi kjer v križišču zavijemo levo do kolesarske poti, kjer zavijemo desno - Po kolesarski stezi se peljemo do Šmartna pri Slovenj Gradcu, kjer zavijemo desno na cesto mimo cerkve Sv. Martina in čez most reke Mislinje - Sledimo cesti na Legen do cerkve Svetega Jurija - V krizišču zavijemo desno za smer Kope in sledimo poti do gostilne Plesnik. Tukaj se pot vrne nazaj v  smeri Legen in po cesti vse do Slovenj Gradca kjer se pot zaključi.

Osnovni podatki o trasi:

Ime: Krožna pot

Dolžina: 25 km

Zahtevnost:  lahka

Vzpon: 201 m

Čas vožnje: 2 uri (zmeren tempo, brez postankov)

Zanimivosti ob poti:

Podgorje z eno najstarejših turbin pri nas, bila je izdelana že pred 100 leti in je oskrbovala devet gospodinjstev.

Šmiklavž, stičišče slikovitih dolinic, ki so jih oblikovali potoki Janina, Burčnica, Kolarnica in Stihovec.

Dobrajska vas leži na obrobju gozda Mislinjske dobrave.

Turiška vas 473 m.n.v. je edina v Mislinjski dolini, ki v svojem jedru nima cerkve.

Marovšek dvojni kozolec/toplar.

Tomaška vas 463 m.n.v. s cerkvijo Sv. Tomaža leži le dobrega pol kilometra od Turiške vasi. V neposredni bližini stoji Herceva žaga in mlin ob Mislinji, ter Černivnikov dvojni in enojni kozolec.

Šmartno pri Slovenj Gradcu 438 m.n.v. Kraj predstavlja središče tega dela Mislinjske doline in zelo lepe cerkve Sv. Martina.

Legen zanimiva je cerkev Sv. Jurija, pri kateri so pri obnovi tlaka leta 1993 domačini naleteli na pomembne arheoloske najdbe. Temelji enoladijske stavbe z absido so edinstvena najdba v Sloveniji. Sedaj so lepo razstavljene v cerkvi z steklenim podom.

Gostilna Plesnik je turistična kmetija z odlično domačo hrano.