Trajnostni turizem

Svetovna turistična organizacija opredeljuje trajnostni turizem kot:

“Turizem, ki v celoti upošteva sedanje in prihodnje ekonomske, družbene in okoljske vplive ter zadovoljuje potrebe obiskovalcev, (turistične) industrije, okolja in lokalnih skupnosti.”

Trajnostna načela se nanašajo na okoljske, ekonomske in družbeno-kulturne vidike razvoja turizma, med katerimi je potrebno vzpostaviti primerno ravnotežje, da se zagotovi njegova dolgoročna trajnost.

Najpomembnejše institucije s področja trajnostnega razvoja turizma na globalni in evropski ravni

Svetovna turistična organizacija (ang.: UN Tourism) je agencija Združenih narodov (ang.: United Nations oz. UN), odgovorna za promocijo odgovornega, trajnostnega in univerzalno dostopnega turizma. Organizacija ima sedež v Madridu v Španiji. Več o trajnostnem turizmu.

Global Sustainable Tourism Council (GSTC) je neprofitna organizacija, ki opredeljuje globalne kriterije za trajnostni turizem na nivoju destinacij in ponudnikov (nastanitve in organizatorji potovanj). GSTC opredeljuje štiri stebre oz. področja trajnosti v turistični panogi: trajnostni management, lokalna skupnost, kultura in okolje. Slovenska turistična organizacija je ponosna članica GSTC.

Evropska potovalna komisija (ang.: European Travel Commission oz. ETC) je združenje 35 nacionalnih evropskih turističnih organizacij. Njeno poslanstvo je krepitev trajnostnega razvoja Evrope kot turistične destinacije, pri čemer se osredotoča na raziskave, marketing in ozaveščanje.

 

V sklopu Agende za trajnostni razvoj do leta 2030 (Združeni narodi, 2015) je določenih 17 ciljev, t.i. Sustainable Development Goals (SDGs), ki med drugim vključujejo izkoreninjenje revščine, boj proti neenakostim in krivicam ter podnebne spremembe. Kot močna gospodarska sila turizem lahko pomembno prispeva k njihovemu uresničevanju, zlasti pri ciljih 8 - vključujoča in trajnostna gospodarska rast, 12 - odgovorna potrošnja in proizvodnja ter 14 - trajnostna raba oceanov in morskih virov.

Povzeto po www.slovenia.info.